Media społecznościowe diametralnie zmieniły naszą rzeczywistość. Dla Generacji Z, Millenialsów, jak również coraz częściej dla Generacji X, to najwygodniejsze narzędzie komunikacji nie tylko z rodziną i przyjaciółmi, ale również z instytucjami czy firmami. Użytkownicy mediów społecznościowych stawiają na autentyczność i otwartość. Tego samego wymagają także od firm i marek. Nie powinno zatem dziwić, że właśnie temu medium konsumenci coraz częściej przypisują większe możliwości oddziaływania na zmiany na świecie, niż za pośrednictwem decyzji zakupowych, czego odzwierciedlenie znajdujemy w tegorocznej edycji badania.
PIOTR KABAŁA
Consulting Director, CSR & Education // Havas PR Warsaw
68% uważa, że firmy powinny walczyć z niesprawiedliwością społeczną,
69% oczekuje od marek, które kupują, aby odgrywały większą rolę w rozwiązywaniu problemów społecznych,
67% oczekuje zaangażowania w rozwój lokalnych społeczności,
56%, unika kupowania produktów firm, które mają negatywny wpływ na społeczeństwo lub środowisko
Konsumenci są świadomi tego, że poprzez swoje decyzje zakupowe mogą realnie wpływać na zmiany na świecie
38% z nich jest tego zdania,
dla 26% taką rolę odgrywają firmy, a dla 22% rządy
źródło: Badanie „CSR w praktyce – barometr Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej”, 2019
Raport pobierz, tutaj